İÇEL ANADOLU LİSESİ
BİYOLOJİ KULÜBÜ
2013-2014
Rehber Öğretmenler: Ayhan KORKMAZ Adem ŞENEL
Toplantı Zamanı: Çarşamba
Toplantı Yeri: Biyoloji Laboratuvarı
Amaç: Biyoloji Kulübü, öğrencilerin biyoloji bilimine duydukları ilgiyi artırmak, öğrencileri bir üst öğretim kurumuna hazırlamayı ve onları toplumda bilimsel okur- yazar düzeyine ulaştırmayı amaçlar.
1. Biyoloji bilimi konularında beceriler öğretmek
2. Günlük hayatla biyoloji arasında ilişki kurmak
3. Kullanarak, yaparak, deneyerek öğrenmeyi tamamlamak
4. Analiz, sentez ve değerlendirme yapan bireylerin yetiştirilmesini sağlamak
5. Yeni gelişmeleri sürekli takip etmeyi ve kendini sürekli yenilemeyi sağlamak
6. Bilim ve teknoloji okur yazarlığını geliştirmek
7. Biyoloji konuları ve teknoloji arasındaki ilişkiyi kavramak
8. Yeni teknoloji ürünlerini takip eden ve bunları hayatlarına adapte eden bireyler yetiştirmek
9. Biyoloji konuları ile diğer bilimlerin konuları arasında ilişkiyi kurmak
10. Biyoloji konularını kişisel düzeyde yararlı hale getirmek
11. Öğrencileri, Bilim ve biyoloji konusunda heveslendirerek, meraklarını arttırarak, onların araştırmacı olmalarını sağlamak
12. Çevre ve doğal dengenin varlığını ve önemini kavratmak
Öğrenci kazanımları şunlardır:
1. Bilimlerini bir insan etkinliği olarak takdir eder, bilimleri içinde yaşadığımız dünyayı anlamamıza yardım eden yol olarak anlar.
2. Karşılaşılan sorunlara bilimsel bir yaklaşımla bakar ve gelişen bir toplumu bilimin nasıl etkilediğini anlar.
3. Sistemli inceleme ve araştırmaya yönelerek olaylar hakkında Nasıl?, Niçin?.... ise, ne olacak? Tipinde sorular sorar. Olayların neden-sonuç ilişkilerini araştırır ve sorgular.
4. Bilimsel gözlem, kanun, hipotez ve teorileri tanımlar.
5. Fen bilimlerinde kullanılan araştırma metotlarını (hipotez kurma, deney, gözlem… vb) anlar ve uygular. Öğretmenlerin rehberliğinde bu metotları kullanarak bilimsel araştırmalar yapar.
6. Bilim ve teknoloji arasındaki ilişkiyi kavrar.
7. Toplumdaki ve teknolojideki değişimleri değerlendirirken bilimsel kavramları, bilgileri ve metotları kullanabilir.
8. Güvenli laboratuvar çalışma alışkanlıklarını geliştirip, uygular.
9. Laboratuvar araç ve gereçlerini tanır, doğru kullanmayı öğrenir.
10. Bilimsel verileri toplar, düzenler, analiz eder ve bu verileri tablo ya da şekillerle ifade eder.
11. Deneylerin sonuçlarını gösteren grafikleri hazırlar ve yorumlar.
12. Fen bilimlerini sınıf içi ve dışında kullanırken diğer kişilerle çeşitli şekillerde iletişim kurabilir.
13. Fen Bilimleri disiplinleri arasındaki ilişkileri anlar.
14. Bilimsel etiğe saygı duyar.
15. Bilim ve teknolojinin tarihsel gelişimini anlar ve bilim ve teknoloji tarihinden yararlı örnekleri insanlarla iletişiminde kullanır.
-- TYT Biyoloji Konuları --
YanıtlaSilLise öğrencilerinin bir kısmı için harika bir ders iken, bir kısmı için işkence haline gelen Biyoloji, özellikle yeni sınav sisteminde bir nebze değeri düşse de hala etkili konumda. Bu içeriğimizde YKS Biyoloji Konu Dağılımı ve TYT Biyoloji Konuları hakkında detaylar vererek, sınava hazırlananların içerik bakımından ne ile karşı karşıya kaldıklarını bilmelerini sağlayacağız. İki oturum arasındaki müfredat farkından dolayı öğrenciler kimi zaman gereksiz başlıklar üzerine yoğunlaşıp çalışabiliyor. Bu da tamamen zaman kaybı haline geliyor. Sınav döneminde yapılan bu hataları minimuma indirmek için aşağıdaki paylaşımlarımızı dikkatle okumalı ve listelemelisiniz. TYT Biyoloji Konuları